Plan podróży, czas, liczby

Nasze quady wysyłamy kontenerem do Azji Środkowej już w maju 2015r.

My lecimy z Berlina 30 lipca 2015r. Po drodze mamy przesiadkę w Moskwie i lądujemy w Kirgistanie.

Dalej już na kołach udajemy się do Chin.

Na podróż przeznaczamy 31 dni. Szacujemy, że maksymalnie możemy przejechać ok.  9.000 km. W Chinach mamy 1 dzień wolny, następne dni będą następować po kolejnych 7 dniach jazdy.

Trasa, którą chcemy przejechać: Kirgistan-Chiny-Kirgistan-Tadżykistan-Afganistan-Tadżykistan-Uzbekistan-Kazachstan-Azerbejdżan-Gruzja-Ukraina-Mołdowa-Ukraina-Polska w sumie mamy do pokonania 13 granic. Oczywiście mamy również plan awaryjny na wypadek pogorszenia się sytuacji na Ukrainie, zmiany sytuacji w rejonie Gruzji lub w wypadku problemów z połączeniem morskim na Morzu Kaspijskim i Morzu Czarnym. Trasa alternatywna będzie wówczas prowadzić przez Rosję, przez Moskwę.

 Do Polski chcemy wrócić przed 1. września 2015 r.

 

Uczestnicy: Rafał Kosiedowski, Jarosław Małkus (Jarys) i Daniel Radzio (Pingwin).

Quady: 3  Hondy Rincon 680 specjalnie do tej wyprawy przygotowane. (sprzęty są fabrycznie nowe, zakupione specjalnie na potrzebę tej wyprawy)

Spalanie: Średnie spalanie quada w zależności od warunków szacujemy od 11 do 15 l/100 km.

Zapas paliwa, olei : Paliwo 17 litrów w zbiorniku plus 40 litrów zapasu na bagażniku. Dodatkowo 12 litrów oleju silnikowego, 1 litr oleju przekładniowego. 4 filtry oleju 1 dodatkowy kpl. filtra powietrza. Olej do czyszczenia filtra powietrza plus olej do jego nasączania.  Obecnie szukamy dostawcy olei.

Ogumienie: 4 nowe opony w quadzie plus piąta w zapasie, na quadzie z zapasową felgą. Obecnie szukamy dostawcy opon.

Części zamienne: pompa paliwa, regulator napięcia, dwa komplety filtra powietrza, komplet łożysk kół, komplet sworzni, komplet końcówek kierowniczych, komplet drążków kierowniczych. Komplet klocków hamulcowych, filtr paliwa. Poza tym wszystkie możliwe narzędzia. Dokładny opis znajduje się w dziale o przygotowaniu sprzętów.

Facebook